Vi erbjuder 2 olika betalnings möjligheter;
1. Bank konto
Banks konto. Vi skickar en orderbekräftelse till dig med info hur du betalar dina varor direkt till bank konto (ni kan även betala med Swish till nummer +66898340495 - Välj Betala via banköverföring).

2. Paypal
Betala snabbt och säkert med kreditkort, internetbank eller innestående medel på Paypal konto.

Hur mycket kostar frakten?
Vi erbjuder Fri Frakt på alla orders! Ni kan välja fri frakt alternativet i kassan - (steg nummer 4). Fri frakt skickas med flygpost i vanligt brev som kommer direkt hem i din brevlåda utan vare sig Postnord avgift eller Tull avgift/moms. Detta frakt alternativ är dock ej spårbart hos posten men kommer oftast fram inom 1-4 veckor.

Vi erbjuder även frakt med rekommenderad flygpost till en kostnad om 65kr. Rekommenderad flygpost är spårbart hos posten och skickas i skyddande vadderat kuvert. Varor som skickas med rekommenderad flygpost deklareras som gåva och bör därmed ej bli berörda av tullens/postens nya regler/avgifter from 1 Mars 2018, dock måste det fortfarande tull hanteras av Postnord vilket kan leda till förseningar (eventuell tull/avgift är dock kundens ansvar men det skall inte debiteras på gåva).

Behöver jag betala import avgift/moms?
Nej! Om du väljer Fri Frakt alternativ skickas varor med vanlig flygpost som kommer hem direkt i din brevlåda utan vare sig Postnord avgift eller Tull avgift/moms. Om du väljer Rekommenderad flygpost skickas varor som gåva och bör Ej påverkas av Postnords nya regler/avgifter from 1 Mars 2018 (eventuell tull/avgift vid Rekommenderad flygpost är dock kundens ansvar men det skall inte debiteras på gåva).

Är mitt paket försäkrat?
Fri frakt leveranser är ej försäkrade. Rekommenderad flygpost är försäkrat men endast upp till 200kr. Vi erbjuder en extra försäkring om varan skickas med rekommenderad flygpost, kontakta oss för en pris kvotering.

Hur vet jag att ni har skickat min order?
Vi skickar ett email till dig så snart er order har blivit skickad. Vi skickar alla orders inom 24 timmar efter betalning har mottagits.

Vad händer om jag inte är nöjd med mitt köp?
Gems Heaven är ett kund orienterat företag. Det viktigaste är att du som kund är 100% nöjd. Skulle det vara så att du inte gillar den produkt du köpt så kan du givetvis returnera den till oss. OBS! Produkt retur måste ske inom 14 dagar efter leverans. Viktigt! Kontakta oss först för retur instruktioner.
Oftast så krediterar vi 100% av inköps beloppet (minus frakt kostnad). Vi förbehåller oss dock rätten att dra av 10% i restocking fee för att täcka omkostnader vid returer. Det kan också finnas tillfälle då vi har utgifter som inte kan återbetalas till oss (som tex payson avgifter). Vid avbeställning av betalda orders debiteras 10% i avbeställningsomkostnad. Vi förbehåller oss då rätten att dra av dessa avgifter på ert retur belopp.

Äkthetsgaranti
Vi saluför endast naturliga, äkta stenar och smycken. Skulle ni vilja så kan vi skicka en sten/smycket till ett labaratorium för certifiering mot en extra kostnad.

Bild policy
Att inhandla ädelstenar på nätet kan vara lite skrämmande eftersom man bara har en bild och information att gå efter. Gems Heaven tar individuella fotografier på alla våra produkter, vi använder Aldrig så kallade ‘lager foton’ som vissa andra säljare gör (ett lager foto är ett foto på en referens sten som används till mer en produkt). Vi använder vanliga ljus som du kan se i vilken juveler butik som helst när vi tar våra fotografier.
Våra fotografier är förstorade så att ni skall kunna se alla små detaljer. Den exakta vikten och storleken står alltid skriven i produkt informations boxen.